Drága angol nyelvlecke

Mindannyian kerültünk már kellemetlen szituációba a nyelvtudásunk hiányosságai miatt. Én is! Ezen nincs semmi meglepő, hiszen senki sem születik úgy, hogy több nyelven beszél. A nyelvtanulás egy hosszú folyamat…

Mindenki követ el hibákat, mindenkinek vannak nehézségei egyes kifejezésekkel, mindenkivel előfordul, hogy félreért valamit, vagy nem tudja kifejezni magát, és emiatt kellemetlen szituációba keveredik.

Egyszer Londonba utaztam, és a reptérről taxival szerettem volna eljutni a szállodába. A taxis félreértette a szálloda nevét, így az én szállodámtól meglehetősen messze található kis panzióhoz vitt. Igencsak meglepődtem, aztán jót nevettünk, mert mindössze egy betűt ejtettem másképp, mint ahogy az angolok, és abból adódott a nagy félreértés. Nem volt olcsó mulatság áttaxizni a megfelelő szállodába, és igencsak bosszankodtam, hogy ilyen malőrrel indul az utazás. :)

Szóval a nyelvtanulást nem lehet megúszni nehézségek nélkül.

Ön került már hasonló helyzetbe? Kérem, mesélje el egy hozzászólásben!

Kérem, írja meg a véleményét!
Nagyon kíváncsi vagyok rá.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

20 hozzászólás a(z) “Drága angol nyelvlecke” bejegyzéshez

1. zSUZSA

V alamennyit már tudok angolul, főleg az irott szöveget értem, de ha a beszélőt hallom ALIG ÉTRTERM A STZÖVEGÉT. eZEN KELLENE SEGIITENIE zSUZSAzz

1. Neményi András Szerző

Kedves Zsuzsa!

Sokat kellene a hallás utáni szövegértést gyakorolnia.
      Tv- t nézni, reklámokat, mesét, és zenét hallgatni.

2. Baloghné Nagy Katalin

Sziasztok én nekem nagyon jó ha tud az ember legalább egy nyelvet és ha kimegy a piacra tugyon beszélni

3. Hornyák Éva

Drága András, nem kerültem ilyen szituációba, pedig Jordániába voltam, és a TAXISNAK mondtam, hogy PETRA HOTEL, és oda el is vit! Nagyon szépen köszönök mindent! További jó egészséget!

Maradok: Tisztelettel: H. ÉVI

4. Molnár Józsefné

A család 2 kisgyerekkel indultunk el 2 alkalommal egy-egy hónapos nyugati körútra több ország érintésével. Nomád életmód volt, kempingekben, sátorban aludtunk, főztünk stb., de csodálatosan éreztük magunkat. Egyik alkalommal Hollandiában egy úrtól kértünk segítséget, hogy eljussunk a kijelölt célhoz, de mivel bonyolult volt az út, nyelvismeret hiányában nem értettük a magyarázatát. Nagyon kedves volt, beült a férjem mellé az autóba és elvezetett bennünket a megfelelő helyre. A segítőkészséget más esetben is megtapasztaltuk, amit örömmel fogadtunk. Ezek az utak a mai napig emlékezetesek, sokat emlegetjük, feledhetetlen élmény még így is, hogy csak nagyon keveset beszéltünk és értettünk németül.
    Üdvözlettel: Anna

5. Pap Zoltán

Jó napot Tanár úr.! Hála az égnek én nem keveredtem ilyen helyzetbe.! Nem akarok okoskodni,de az emlékezetből precízség nem elhanyagolható.!! Igaz senki sem fiatalodik vissza ezért 1db. papír arra ráírni milyen helyekre akarok utazni és megmutatni a taxisnak. Az elvesztegetett összeg gondolom máshová is jó lett volna.!! Az interneten megannyi idegen forgalmi cím és reklám található,mint az égen a csillag. Tanár úr kérem ne vegye személyeskedésnek, nem is lettem ideges tőle nem velem történt.! Nem is azért írtam,hogy megszóljam önt.!!!

6. Bagylas Zsuzsanna

Kedves Tanár úr!
    Én még nem kerültem ilkyen helyzetbe de arra gondoltam ,hogy lekell irni a szálloda nevét és oda
    adni a taxisnak,Igy nem kerülhetek kellemetlen helyzetbe
    Üdvözlettel:
    Baglyas Zsuzsanna.

7. Bakai József

Kedves Neményi úr!
    Eddig 6 országban járva sikerült elkerülni az ekkora bakit, mert a családdal mindenféle nyelvismerettel megoldottuk a problémát. Ez is jó bizonyíték arra, hogy a nyelvet jól megtanulni , csak a saját nyelvterületen lehet.

Tisztelettel József.

8. József Polgár

Eddig még nem voltam ilyen helyzetben. Mutogatva,de mindig kimagyaráztam magam.Olyan már volt,hogy papira rajzolva magyarázták el a helyes útirányt,mert nem értetem meg az útbaigazítást.

9. Torma Katalin

Én Rómában voltam. Metróból feljöttem és a Szent Péter térre akartam eljutni. A közelben volt egy szép templom teli festményekkel a falán. Bementem és megnéztem. Közben gondoltam arra, hogyan juthatok el a tervezett helyre, de nem tudtam merre induljak. A templomban valamire készültek. Megkérdezték, hogy milyen nyelven beszélek. Azt válaszoltam: Magyarul. Kérdezték: De valami más nyelven beszélek-e. Azt válaszoltam: Talán németül értek valami keveset. Mondták menjek ki a templom elé. Ott volt egy út. Az útra mutatva magyarázták, hogy mikor merre forduljak. Végül megtaláltam azt amit kerestem.
    Katalin

10. SÓLYA ERIKA

Szerencsére Én még nem voltam ilyen helyzetben.De elhiszem,hogy kellemetlen az ilyen helyzet.

11. Márk Lajos

Velem fordítva történt meg.Nagyon régen volt!
    Én voltam a taxis és az utast Rákosborzasztóra vittem a Rákoskereszturi Temető helyett.
    Pedig egy nyelven beszéltünk.
    Üdv: Márk Lajos

1. Neményi András Szerző

Kedves Márk!

Előfordul.
      Még az anyanyelvünkön is akadnak időnként nehézségek, előfordul, hogy elsőre nem értünk meg valamit.
      Ezért nem kell megrettenni attól, ha idegen nyelven probléma merül fel.

12. Suha Zsóka

András velem 2-eve történt kellemetlen helyzet.Lanyomek voltunk Németországba. Egy kreatív boltba az eladó kérdezte mit kérek, én azt hittem azt mondta menjek arrébb ☹️viszont lányom perfekt beszéli a nyelvet elnézést kért mondta nem tudok németül! ☹️Hát ez történt.

13. Kéri Katalin

Kedves András! Zágrábban történt az eset szeptember végén. A szomszéd főtt kukoricával kedveskedett, mivel a magyarok szeretik. Megköszöntem és jó étvágyat kívántam, amikor nagy nevelésben törtek ki. Sem szót és kiejtési hibát sem ejtettem, csak a hanglejtéssel volt gond. Egészen más kissé morbid értelmet kapott a mondatom.

14. Tyeklár Géza

Igen voltam csak Németországba a taxi mühl stáza helyett a mülen utcába vitt 90km odébb.

15. Kisgyörgy Ilona

Kedves András!
    Nnagyon régen történt (1989-ben) a szóbeli nyelvvizsgán a divatról kellett beszélnem németül és azt mondtam, hogy a hölgyek fején kutya ül, nem kalap egy betű a különbség, de mindenki nagyot nevetett és megbuktam azonnal.

16. Koncz László

Kedves András, én még egyetemista koromban voltam Skóciában, és az ottani akcentus miatt kb napi két olyan szituációba keveredtem, mint Ön a taxissal. :) Izgalmas 2 hét volt.