A haladás tempója kitől függ?

A tanártól, a csoport létszámától vagy a nyelvtanulótól?

Kisebb létszámú csoportban jobban lehet haladni, mondta egyik tanulónk. Ez igaz, ha sokat készül az órákra. Rendszeresen beszélgetünk erről a tanulóinkkal. Ők elmesélik, hogy hetente kétszer jönnek tanfolyamra, kétszer 2 órát tanulnak nálunk, és heti egy vagy két alkalommal kb. fél órát készülnek az órára. Ez az átlag.

Azt gyakran hallom tőlük, hogy kisebb létszámú csoportban jobban lehet haladni…

Ilyenkor mindig elmondom, hogy meg kell nézni a tanulók lehetőségeit is, mennyit hajlandók egy-egy órára készülni.

Van olyan tanuló, aki magánórákra jár hozzánk, és egy év tanulás után ugyanott tart, mint azok, akik csoportba járnak. Csak neki sokkal több pénzébe kerül egy tanfolyam.

Mindenkinek elmondom, aki magánórát kér, hogy ennek csak akkor van értelme, ha minden tanórára van ideje készülni, mondjuk 2-3 órát. Akkor valóban gyorsabban tud haladni. Ha csak egy fél órát tud készülni, akkor teljesen mindegy, hogy csoportban tanul, vagy magántanárhoz jár.

Amikor én magántanárhoz jártam, ki akartam használni, hogy a tanár csak velem foglalkozik, és minden egyes órára 6-8 órát készültem. Így megérte, és valóban gyorsan jutottam előre.

Ha valaki szótárnak használja a tanárt, vagy időnként társalkodónőnek (mert fáradt és magyarul kényelmesebb elmesélnie a munkahelyi problémáit), akkor semmivel sem tud gyorsabban haladni, mint csoportban.


Ön mit gondol erről?
Kérem írja meg a véleményét itt, a blogon!

Kérem, írja meg a véleményét!
Nagyon kíváncsi vagyok rá.

Hozzászólás a(z) Bódai Ibolya bejegyzéshez Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

332 hozzászólás a(z) “A haladás tempója kitől függ?” bejegyzéshez

  1. Nagy Mária

    Tisztelt Tanár Úr !
    Szerintem egyértelmű, hogy a tanulótól és szorgalmától függ az hogy hogy halad. Én magamból kiindulva tudom ezt mondani. Sajnos én úgy emlékszem júliusban kértem a tanár urat, hogy ne küldjön több levelet, mert szégyeltem magam, hogy olyan szépen rendszeresen küldi a leveleket, én meg volt hogy meg sem nyitottam. 2015.11.05-én kaptam az első leckét. El is kezdtem, de sajnos, mint ahogy említettem nem igazán vettem komolyan a tanulást. 64 éves vagyok, de most úgy gondolom. hogy komolyabban tudnám venni a tanulást, a körülmények is úgy alakultak, hogy több időm lenne a tanulásra. Ezért ha lehet, kérném a tanár urat, hogy folytassuk a tanulást és kérném a további leckéket. Üdvözlettel: Nagy Mária Boldog Új Évet, nagyon jó egészséget kívánok.

    Válasz
    1. Neményi András Szerző

      Kedves Mária!

      Melyik leckét kapta meg utoljára?

  2. Biró Ferenc

    Nem vagyunk egyformák! Egy csoportban mindig vannak olyanok akik kezdőnek álcázzák magukat csak azért, hogy átmeneti sikereket érjenek el a többiek előtt, azonban amikor a tényleg kezdők utolérik őket akkor csak egy minimális fejlődésre képesek, majd egy másik tanfolyamban újra kezdik.
    Magam részéről a tapasztalat ; 5 évig tanították az orosz nyelvet, de megértetni akkor tudtam magam, amikor közöttük kellet élnem. Kb. 5-6 évig tanultam a németet és angolt hol magánúton, hol céges képzésben. Az alapfokú nyelvvizsgákat sikeresen letettem, de rá kellett jönnöm, hogy német ill. angol környezetben silány a beszédkészségem partnereim számára a makogásom visszatetsző. Egy német partneremmel jöttem rá a megoldásra. A szókincse megvolt, így a magyar agyjárásomnak megfelelően mondtam a szavakat sorban. Ő minden mondat után elmondta a helyes sorrendű kiejtést, ragot, esetet stb. Kb. két hét után már igen keveset kellett javítania. Amikor hazajöttem, a nyelvtanárom szörnyedt el beszédstílusomon. Megszüntettem vele a kapcsolatot. Az angol nyelvvel is hasonló volt a helyzet, a beszédkészség akkor jött meg, amikor egy megfelelő angol partnerrel tartósabb együttműködés alakult ki. Összefoglalva: a csoportmunka csak a nyelvvizsga letételéig eredményes, az élethez viszont elégtelen..

    Válasz
  3. Bódai Ibolya

    A haladás tempója az egyéntől függ. Egyedül nem lehet jól haladni. Csak annak, akinek rendkívüli képessége van a memorizálásra. A többieknek nem.

    Válasz
  4. BLAHÓ GIZELLA

    TISZTELT NEMÉNYI TANÁR ÚR!

    AZT KÉRDEZI TANÁR ÚR, HOGY HOL TARTOK?
    SAJNOS NEM OTT, AHOL SZERETNÉK!

    AZ ELEJÉN NAGYON MEGÖRÜLTEM A LEHETŐSÉGNEK, HOGY ANGOLUL FOGOK TANULNI!
    NAGY ELÁNNAL NEKI IS KEZDTEM, ÍROGATTAM, /LECKÉZTEM / JEGYZETELTEM STB.STB.
    NAGYON ÉLVEZTEM A TANULÁST!!!
    —DE GYŰLTEK A FELADATAIM – FONTOS DOLGOK – AMIT NEM LEHETETT TOVÁBB ODÁZNI!

    NEKI FOGTAM A LEMARADÁSNAK, SOKSZOR ÉJFÉLIG ÜLTEM A SZÁMÍTÓGÉP MELLETT!
    —-
    SZERENCSÉRE NEM NAGYON ÉRDEKEL A TV – KIVÉTEL AZÉRT VAN – KÜLÖNÖSEN A
    TERMÉSZETFILMEK, TÁJAK – VÁROSOK – SZERETEK „””VILÁGOT LÁTNIÍ”””.
    —–
    AZ IDÉN NYÁRON A HÚGOMMAL EGYÜTT ÜDÜLTÜNK – ÉVEK ÓTA MINDIG, AMIÓTA
    EGYEDÜL VAGYOK. SZERET Ő IS UTAZNI, ÉS ŐRÁ IS RÁFÉR EGY KIS PIHENÉS
    KIKAPCSOLÓDÁS. ÍGY AZTÁN SOK IDŐ KIMARADT A TANULÁSBÓL.
    —-
    AMIKOR ÉLT MAMIKÁNK, ÉS A FÉRJEM, AKKOR TÖBB IDŐM VOLT MINDENRE.
    MOST MINDEN DOLOG RÁM VÁR BENT IS, KINT IS, OLYAN RÖVIDNEK TŰNIK EGY NAP,
    MINDIG MARAD MÁSNAPRA FELADAT, AMIT AZNAP SZERETTEM VOLNA BEFEJEZNI.

    BARÁTNŐIM MINDIG ÓVNAK, HOGY NE „HAJTSAM ” MAGAM ANNYIRA..
    ÚGY SZERETNÉM, HOGY MINDEN RENDBEN LEGYEN BENT IS A LAKÁSBAN – 4 SZOBA , STB.
    A KERTBEN IS, DE MINDEN IDŐT KÍVÁN. FŰNYÍRÁS, SÖVÉNY-NYÍRÁS, AZ UTCÁN IS A HÁZ
    ELŐTT VAN SÖVÉNY.
    AZ A BAJ, HOGY NINCS SEGÍTSÉGEM. PÁR ÉVE MEGHALT KÉT „EMBEREM”, AKIK SEGÍTETTEK
    HA HÍVTAM ŐKET.
    EZEK NEM KIFOGÁSOK, DE VALÓBAN MOST TÉNYLEG SOK A TENNIVALÓM, PEDIG LEG-
    SZÍVESEBBEN KIÜLNÉK A KERTBE A HINTAÁGYBA ÉS TANULNÉK!!!
    —-
    MINDIG AZON GONDOLKODOM, HOGY MÁSOK HOGYAN CSINÁLJÁK, HOGY VAN IDEJÜK,
    AMIRE AKARJÁK?
    TISZTELT TANÁR ÚR, MIT CSINÁLOK ROSSZUL, HOGY ENNYIRE NINCS IDŐM?
    TANULNI ÚGY SZERETNÉK, HOGY SEMMI MÁS „NE ZAVARJON”. FÉL ÓRÁKRA BELE SEM
    SZERETNÉK FOGNI.
    TALÁN, HA A KERTBEN NEM LESZ ANNYI MUNKA MÁR, TÖBB IDŐM LESZ!!!???
    MOST ÉPPEN KERÍTÉST FESTEK, 1 OLDAL 30 MÉTER, 2 OLDAL 60 MÉTER.
    ELŐBB NEM TUDTAM ELKEZDENI, MERT HŐSÉG VOLT. MOST MEG AZÉRT HAJTOM MAGAM,
    HOGY KÉSZEN LEGYEK MIRE JÖN A ROSSZ IDŐ!

    VÁROM TANÁR ÚR VÁLASZÁT!

    TISZTELETTEL: BLAHÓ GIZELLA

    Válasz
  5. Gyenese Lászlóné

    Kedves Andrá!
    Köszönöm az eddigi oktatást.
    Szerintem ez , hogy hogyan írjuk és hogyan ejtjük a szavakat nagyon remek tanulási modszer. Főleg nekünk idosebbeknek.
    Köszönöm mégegyszer.
    Udvozlettel. Judit

    Válasz
  6. Julia N. Mészáros

    Kedves Neményi Úr!

    Angolt csak angol nyelven szabad tanulni, és lehetőleg anyanyelvi tanárral, kettesben. Ezt saját tapasztalatból tudom. Negyven év felett kezdtem el angolt tanulni. Egy évig magyarul beszélt az angol tanárom heti 2×2 órában, aki a teljes angol szótárt kívülről fújta, de főleg nyelvtant tanított. Utána angol anyanyelvű nyelvtanárhoz kellett járnom, de ma is hangos szótárt használok a kiejtéshez, mert a heti egy óra a második évben nagyon kevés volt, s többnyire kérdésekre kellett válaszolnom.

    A gépi hangot sohasem bírtam, nem tudok rákoncentrálni, szemben az írott szöveggel és az élő beszéddel, s még mindig nincs időm, hogy híreket hallgassak, filmeket nézzek, vagy heti rendszerességgel újra anyanyelvi tanárhoz járjak. Közben telnek az évek, részben felejtek, legfeljebb a szakirodalomból szedek fel új szavakat.

    Időnként követem Önt, hátha kapok egy jó ötletet, hogyan tanuljam célirányosan a folyamatos beszédben a jó kiejtést, helyes ritmust. A hangos szótár ebben nem segít.

    Üdvözlöm Önt. Tetszik, ahogy sokakat felkészít egy-egy külföldi utazásra, s a közben adódó szituációkra.

    Válasz